Order / Pertanyaan Sila WHATSAPP @ SMS Ke "017-956 8326" (Strictly No Call)____________Visit Our Official FB Page : Mizz Han Resources HQ

SALINDAH (Set Hamil & Bersalin)

SALINDAH
 SUPPLEMENT HOMEOPATHI SEMASA HAMIL & SELEPAS BERSALIN

SALINDAH UNTUK IBU & BAYI 
Salindah membekalkan zat besi mudah hadam untuk wanita hamil, mengurangkan muntah, loya serta alahan, membantu tumbesaran tian, mencegah demam, batuk, selesema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain.








KENAPA ANDA PERLU PILIH SALINDAH 

Method Perubatan Salindah ialah Homeopati , Biokimia dan Herbalisme. Kita sedia maklum bahawa memang ramai wanita hamil yang mengalami masalah dari awal mengandung sehingga lepas bersalin. Itulah antara sebab kenapa ibu hamil ini perlukan makanan tambahan untuk memberikan tenaga dan rawatan kepada ibu malah membantu perkembangan dan tumbesaran bayi anda agar lebih sihat dan cergas. 

Menyedari masalah-masalah tersebut memerlukan satu penyelesaian yang positif, maka Pencipta Salindah telah berusaha membuat kajian secara ilmiah dan saintifik selama beberapa tahun. Akhirnya pada tahun 1981 , Salindah telah diperkenalkan.Anda perlu mengetahui dengan lebih lanjut tentang faedah dan kelebihan yang diperolehi oleh ibu-ibu bijak yang mengambil Salindah sebagai pemakanan lengkapnya. Sila rujuk maklumat tentang pengambilan Salindah untuk semasa mengandung dan selepas mengandung.

PENCIPTA SALINDAH

Formula Salindah ini dikeluarkan oleh Allahyarham Prof. Dr. Azizan Haji Ismail, seorang tokoh dan pengamal perubatan homeopati, biokimia dan herbalisma yang ternama di Malaysia. Allahyarham Professor Dr. Azizan merupakan wakil tunggal Malaysia ke Liga Medicorum Homeopathica Internationalis dan pernah memegang jawatan sebagai Presiden DSAM (Direct Selling Association of Malaysia).  
Beliau adalah seorang tokoh homeopati yang terkenal di Malaysia. Bermula pada tahun 1976 sehingga 1980 beliau belajar homeopati dari Dewan Perubatan Homeopati Singapura . Kemudian memperoleh Doctor of Homeopathy dari Brantridge Forest School Sussex, England . Beliau juga mendapat Doktor Falsafah dari Open International University, Sri Lanka dan pelbagai anugerah berprestij yang jarang diperoleh oleh kebanyakan pengamal homeopati di Malaysia. 
Sebagai usahawan, beliau menapak maju dengan tertubuhnya beberapa syarikat yang dimiliki, khususnya Sistem Era Edar Sdn Bhd . Kini beliau memiliki kilangnya sendiri iaitu Homeopathic Laboratories (M) Sdn. Bhd yang beroperasi di alamat 58 dan 62, Taman Industri KEDA, Napoh, Jitra, Kedah. Kilang ini,ringkasnya Homeolab, telah beroperasi sejak 1998, dan mempunyai Lesen Pengilang No. MALLP20000700 serta Sijil PBKD 000554. Homeolab adalah sebuah kilang farmaseutikal yang memenuhi piawaian GMP (Amalan Pengilang Baik).



 Allahyarham Professor Dr. Azizan mengenang kembali sejarah penghasilan Salindah yang mula dipasarkan pada 1981: "Salindah dirumus hasil melihat isteri sendiri yang amat teruk apabila hamil dan melahirkan anak. Kemudian terfikir mungkin begitu ramai lagi wanita lain menghadapinya. Saya membuat kajian dan penyelidikan tentang masalah-masalah berkaitan kehamilan, semasa melahirkan anak dan lepas bersalin. Akhirnya lahirlah rumusan SALINDAH". 



SALINDAH DIPASARAN PADA 1981

Irine Nadia Marcello blogger terkenal tu pun amalkan Salindah , comel sangat kan anak dia. Sekarang Irine tengah pregnant baby kedua dan dia amalkan Salindah juga. Untuk lawat blog dia boleh klik disini : Irine Nadia



Blogger terkenal Mizz Han pun gunakan salindah juga ya. Siap ada testimoni & special review lagi. Untuk lawat blog Blogger yang terkenal ya amat ni boleh klik disini ya: Mizz Han (hehehe..)




KANDUNGAN SET SALINDAH
Setiap set lengkap salindah terbahagi kepada 2 iaitu :
 SET SEMASA HAMIL & SET SELEPAS BERSALIN


SET SEMASA HAMIL
(B1, B2, B3, B4, B5, & B6)


SET SELEPAS BERSALIN
(L7, L8, L9, L10, L11, L12)

KETERANGAN LANJUT 
SETIAP ITEM DALAM 
SET LENGKAP SALINDAH


  PERATURAN PENGAMBILAN 
SET SALINDAH



PENGAMBILAN MENGIKUT 
TEMPOH
 
 


PENDAFTARAN KKM
  SEMUA produk Salindah berdaftar dengan KKM Malaysia.
 Produk yang berdaftar dengan KKM mempunyai nombor pendaftaran MAL. Sila lakukan pengesahan dengan melawati laman web Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (http://www.bpfk.gov.my), klik pada "Registered Products Search" di bahagian kiri bawah, dan cari produk "Salindah".



PENTING : 
INFO TAMBAHAN 

CARA PENGAMBILAN SALINDAH YANG BETUL
Semua tablet Salindah hanya perlu dikemam atau dikunyah. Tidak perlu ditelan dan rasanya tidak pahit.
  Seelok-eloknya ambil Salindah semasa perut kosong (sebelum makan).
Sekiranya lambat mula mengambil B1, ia boleh diambil sekali dengan B2 atau B3, jarakkan 5 minit antaranya. B1 digalakkan untuk dihabiskan walaupun bermula lewat. B3, B4 dan B5 elok diambil selang 30 minit.
Salindah boleh diambil dengan vitamin atau ubat lain. Cuma jarakkan 2 jam. 
Semasa mengambil persediaan homopati (B4, B6, L8 dan L9) hendaklah berpantang minuman berkafein seperti kopi, nescafe dan juga air bergas yang tinggi kaffein 
Jangan pegang ubat menggunakan tangan atau sudu besi. Hanya gunakan sudu plastik atau hanya gunakan tudung ubat sahaja 
  Simpan ubat pada suhu biasa (tidak panas atau sejuk) 
Hendaklah berpantang asam semasa mengambil pil biokimia BTS (B1, B2, B3, B5, L10 dan L12).  
Hendaklah berpantang air kelapa, air asam dan limau nipis semasa mengambil herba L11. 
Kurangkan pengambilan L11 sekiranya bayi yang menyusu badan cirit birit atau demam


SUPPLEMENT TAMBAHAN YANG TIADA 
DALAM SET SALINDAH 
HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS

KENAPA SALINDAH 
Ibu-ibu hamil yang bijak akan memilih Salindah sebagai pemakanan dan rawatan dari awal kehamilan sehingga habis pantang . Ini kerana Salindah adalah terdiri daripada rumusan Homeopati , Biokimia dan Herbalisme yang istimewa.
Salindah juga diperkaya dengan Kalsium , Kalium , Ferum dan Magnesium untuk menjadikan ibu - ibu hamil lebih sihat dan si manja kelihatan lebih comel, cergas dan pintar. Malahan membantu pertumbuhan gigi dan tulang si manja anda menjadi lebih kuat.Ibu melahirkan si manja dengan lebih mudah .
Perhatian! Pengambilan Salindah adalah sama sekali tidak memberikan kesan sampingan kepada ibu & juga kandungan. Ibu akan lebih berkeyakinan sepanjang tempoh hamil dan Salindah selamat digunakan.



BAGAIMANA SALINDAH BERFUNGSI 
Lazimnya doktor membekalkan beberapa jenis ubat kepada ibu hamil, antaranya zat besi, vitamin B kompleks dan asid folik (atau folat). Suplemen-suplemen ini memang penting kepada ibu yang hamil untuk menjaga kesihatannya dan perkembangan janin. Namun demikian, antara kesan lain pengambilannya membuat ibu bertambah selera dan ini menyebabkan janin membesar sehingga menyulitkan masa bersalin. 
Salindah B1 membekalkan zat besi mudah serap ke dalam edaran darah dan mudah serap ke dalam sel-sel badan. B1 menguatkan badan, melancar aliran darah, mengurangkan risiko keguguran, mengurangkan mabuk dan muntah, mencegah simpul biawak (atau varikos vena). 
Bertindak dengan B2- ia membantu pembentukan sel darah merah dan mencegah anemia. B2 membekalkan zat untuk pembentukan tulang, saraf dan otak, di samping membantu penghadaman ibu. B2 diberikan dalam kandungan yang sedikit berbanding B1 dan B3 kerana kita tidak gemar anak begitu besar dalam kandungan. Yang utama ibu sihat dan anggota anak tumbuh dengan lengkap. 
Pertumbuhan janin yang tidak besar dalam kandungan akan memudahkan kelahiran. Di samping menjadi zat biokimia asas untuk pembentukan otak dan saraf, B3 membuat ibu menjadi tenang menghadapi hari kelahiran bayinya. 
Penyingkiran perasaan takut, bimbang dan waswas. Salindah B4, B5 dan B6 berfungsi mencegah berlakunya alamat palsu dan menepatkan tarikh bersalin (ingat : tarikh yang tepat bukan semestinya yang ditetapkan oleh doktor!), menyediakan saluran peranakan bagi melancarkan kelahiran dengan menganjalkan otot-otot liang peranakan, menguatkan otot rahim (uterus) untuk menguatkan kemutan teranan, meminimumkan rasa sakit semasa bersalin, dan memulihkan alat peranakan selepas bersalin. Dengan itu ramai ibu hamil yang menggunakan Salindah bersalin cara biasa tanpa pembedahan biarpun dia pernah melalui pembedahan dalam melahirkan anak-anak sebelum ini.



KESESUAIAN PENGAMBILAN SALINDAH 
Umur kandungan paling lewat untuk ambil Salindah ialah 4 minggu sebelum jangkaan bersalin iaitu mulakan dengan Ceraian Salindah B3 yang diambil bersama B4 serentak. 
Salindah – Set Selepas Bersalin serasi untuk wanita bersalin normal atau secara bedah (ceaserean). 
  Jika bersalin secara bedah, Ceraian Salindah L11 boleh diambil SELEPAS habis berpantang / setelah luka bedah pulih. L11 adalah tonik gabungan 15 jenis herba yang memanaskan badan.

Hasil kajian yang begitu lama, Salindah mulai diperkenalkan kepada masyarakat sejak tahun 1980. Salindah merangkumi kedua peringkat dari sebelum bersalin sampai waktu lepas bersalin. Salindah Set Lengkap mulai dari 3 bulan hamil dan tamat pada habis waktu pantang, iaitu kira-kira 40 hari lepas bersalin.


Bagi ibu yang mengambil Salindah Set Lengkap ini maka ia memperolehi keseluruhan kebaikannya. Perlu juga dinyatakan di sini bahawa rencana makanan jagaan dan rawatan ibu hamil ini disediakan daripada ubat-ubatan menurut kaedah Homeopati dan Biokimia yang telah memang dimaklumkan tidak boleh mendatangkan sebarang kesan sampingan atau keracunan. 

 HARGA SET SALINDAH :
HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS

HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS

HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS

DETAILS HARGA BAGI SETIAP ITEM DI DALAM SET
(Salindah juga boleh dibeli secara loose atau berasingan mengikut item)
HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS
Setiap set lengkap Salindah (B1 hingga L12)  
datang bersama-sama dengan sebuah 
buku peraturan pengunaan yang lengkap.

Antara isi kandungan buku ini ialah: 
Rancangan pemakanan kesihatan dan rawatan ibu hamil sehingga pantang
Rajah perkembangan bayi dari bulan ke bulan Khasiat dan panduan penggunaan Salindah 
Rancangan penjagaan kesihatan 
Senaman




TESTIMONI 
IBU & ANAK-ANAK SALINDAH























Dan di bawah ni adalah Anak Salindah yang diberi nama Muhammad Al-Hadif. Tarikh lahir 17.06.2014
 Inilah dia si comel bulat gebu Cik Han. Al-Hadif merupakan anak pertama Cik Han. Cik Han adalah pengguna SALINDAH & pegguna tegar produk hemeopathy edaran ERA EDAR. :-)




Testimoni di bawah adalah daripada yang telah diperolehi daripada hasil feedback pengguna salindah di facebook, keratan akhbar & juga yang telah dihantar oleh pengguna www.salindah.com
























HARGA : 
HARGA ASAL SET LENGKAP : RM439.00

HARGA PROMOSI 
DARI MIZZ HAN RESOURCES 
HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS
Pos Laju Semenanjung : RM8
Pos Laju Sbh/Srwk : RM12


HARGA ASAL SET HAMIL : RM224.00
HARGA PROMOSI 
DARI MIZZ HAN RESOURCES 
HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS
 Pos Laju Semenanjung : RM6
Pos Laju Sbh/Srwk : RM9


HARGA ASAL SET BERSALIN : RM215.00
HARGA PROMOSI 
DARI MIZZ HAN RESOURCES 

HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS
 Pos Laju Semenanjung : RM6
Pos Laju Sbh/Srwk : RM9

HARGA REMEDI TAMBAHAN
HARGA TERTERA ADALAH BELUM TERMASUK POS
 Pos Laju Semenanjung : RM6
Pos Laju Sbh/Srwk : RM9



8 comments:

  1. Saya beli online di web www.myorder.com.my. Ada pilihan cara baya Cash & Kad Kredit

    ReplyDelete
  2. TOYS, KIDS, BABIES & FAMILIES - www.mamashoppe.com.my

    ReplyDelete
  3. Boleh tempah online set original Salindah di www.myorder.com.my.
    100% original.

    ReplyDelete
  4. Pakej A
    Set Hamil Salindah
    http://www.edaransalindah.com.my/product-category/pakej-istimewa/pakej-ibu-hamil-sihat-cerdas/

    ReplyDelete
  5. Set Salindah Original:
    http://www.edaransalindah.com.my/salindah-mana-sesuai-untuk-saya/

    ReplyDelete

Pertanyaan @ Kemusykilan Sila Tinggalkan Komen Dibawah :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...